niedziela, 25 sierpnia 2013

Migdałowa babka z lawendą i cytryną


Wilgotna babka migdałowa z nutką cytryny i suszoną lawendą. Lawenda tu nie dominuje, więc proszę się nie obawiać, że będzie czuć aromat kojarzący się z zawieszkami w szafie jedząc tę babkę ;) Pierwszy raz używałam kwiatów w wypiekach i oczywiście się nie zawiodłam. Polecam ;)

- 300 g cukru
- 100 g płatków migdałowych
- 1 łyżka suszonej lawendy
- 225 g masła, miękkiego
- 4 jajka
- 2 łyżeczki ekstraktu z wanilii
- 200 g kwaśnej śmietany
- 150 g śmietany kremówki
- 350 g mąki
- ½ łyżeczki sody
- ½ łyżeczki soli
- skórka starta z cytryny

100 g cukru, płatki migdałowe i 1 łyżkę lawendy zmiksować w malakserze na proszek. Masło z pozostałym cukrem ubić aż będzie lekkie i puszyste. Dodać mieszankę migdałów. Dodawać po 1 jajku, następnie ekstrakt waniliowy. W osobnej misce połączyć śmietany. Do innej miski przesiać mąkę, sodę i sól. Zmniejszyć obroty miksera i dodawać do ubitej masy maślanej na przemian ze śmietaną. Na końcu dodać skórkę startą z cytryny. Zmiksować. Formę na babkę wysmarować masłem i wysypać mąką lub bułką tartą. Ciasto wylać do formy. Piec w 190ºC ok. 1,5 h, do tzw. suchego patyczka. Wystudzić. 

Lukier:
- ¾ szkl cukru pudru
-1 łyżka gorącej wody
- sok i skórka z cytryny

Wszystko rozetrzeć, polać babkę. Udekorować suszoną lawendą.
Smacznego!



 

2 komentarze:

  1. taki delikatny aromat lawendy w wypiekach musi być świetny. jeszcze nigdy nie używałam kwiatów w mojej kuchni i bardzo mnie to ciekawi :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękna ta babka, wprawia w zachwyt :-)

    OdpowiedzUsuń